Pozisyon Adı :
Nöbetçi Müdür
Konumu :
Orta Düzey Yönetici
Bağlı Olduğu Üst :
Önbüro Müdürü
Raporlama İlişkisi :
Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Önbüro
Müdürü
Bağlı Personeller :
Genel Müdür ve Yardımcısının olmadığı
anlarda tüm personel
İşin Ana Amacı : İşletme standartlarına
uygun olarak akşam saatlerinde misafirlere karşı otel yönetimini temsil etmek,
operasyonu takip etmek ve denetlemektir. Görevde olduğu süre içinde misafir
istek ve talepleri ile yakından ilgilenmek ve maksimum misafir memnuniyeti
yaratılması için çaba göstermek.
Başlıca Görevler ve Temel Sorumluluklar:
1.
İşletmenin kalite
politikasının, hedeflerinin ve kalite sisteminin uygulanmasını sağlamak.
2. Önbüro shift devir - teslimine
katılarak misafir memnuniyeti, grup bilgilendirmesi gibi birimi ilgilendirecek
bilgilerin temin edilmesi.
3. Ön Bürodan check in-
check out ve doluluklar hakkında bilgi almak. Görev saatleri içinde gerçekleşen
check in ve check outları takip ederek otel standartlarının uygulanmasını
sağlamak.
4. Sistemden; gün içi ve
gün sonu doluluk oranı, beklenen misafir türü (grup, repeat guest, münferit),
Konaklama türü, arızalı oda sayısı, servis dışı satıştan düşülmüş oda sayısı
bilgilerini alarak aksiyon alınması gereken olay var ise organize etmek.
5.
Otel içerisindeki görev
tanımları, prosedür ve talimatları bilmek ve uygulatmak.
6. Tesisin genel olarak
güvenliğinin sağlanmasından sorumlu olmak, tesis dolaşılarak kapı kilitleri,
depolar ve misafir mekanlarını denetlemek. Can ve mal güvenliğini tehlikeye
düşürecek durumlara müdahale etmek.
7. Otel içindeki tüm
departmanların sorumlularını öğrenmek ve operasyona hazır olmalarının
kontrolünü yapmak.
8.
Tesisin görsel,
fiziksel bütünlüğünü kontrol etmek, işletme karlılığını azaltacak uygulamalara
(gereksiz elektrik kullanımı, aşırı malzeme kullanımı vs) misafir memnuniyetini
düşürmeden müdahale etmek, ilgili departmana sorunun giderilmesi için bilgi
vermek.
9. Misafir tarafından
bildirilen özel istek ve şikayetlerde misafir ile iletişime geçilerek
çözülebilecek durumların misafir memnuniyeti adına yerine getirmek.
10.
Misafirlerin yaşamış
olduğu sorunlar ve teknik aksaklıklar giderildikten sonra misafir ile iletişime
geçerek memnuniyetini sağlamak.
11.
İşletmenin standartlarına
göre her gün 3 oda kontrol ederek MOD (Manager On Duty) raporunu hazırlamak,
tespit edilen aksaklıkları ilgili departmanlara bildirmek ve aksaklıkların en
kısa sürede giderilmesini sağlamak, giderilemeyecek aksaklıklarda ise odaları OOS’e
(Out of Service) alarak misafir kabulüne müsaade edilmemesini sağlamak.
12.
Ertesi gün yapılması
gereken aksiyonlar var ise bilgilendirme amaçlı açıklamalar ve henüz
sonuçlandırılmamış misafir sorunlarını hazırladığı MOD raporuna yazmak, gün
sonunda üst yönetim ve departman müdürlerine göndermek.
13.
Haftalık
organizasyonların takibini yaparak hafta hakkında genel bir öngörüde bulunmaya
hazır olmak. (Organizasyon bilgileri, fuar bilgileri vs)
14.
Haftalık departman
müdürleri toplantısına katılarak haftanın değerlendirmesi ve tüm birimlerden
haberdar olmak.
15.
Çalışma saatleri
süresince, personel davranışlarını denetleyerek motivasyon eksikliği,
talimatlara uymama, iş arkadaşlarıyla uyumsuzluk, standartlara uygun olmayan
çalışanlar (isimlik, kıyafet, davranış şekli) vb. durumları gözlemleyerek gerektiği
durumlarda müdahalelerde bulunmak, departman müdürlerine ve insan kaynaklarına
bilgi aktarmak.
16.
Acil durum
prosedürlerini (yangın, doğal afet, hastalık vb) bilmek ve belirtildiği şekilde
uygulanmasını sağlamak.
17.
Departmanların acil ihtiyaçlarını
karşılamak için gerekli durumlarda depoyu açtırmak ve tutanakla gerekli yerlere
bildirimini yapmak.
18.
Misafirlerin veya
personelin demirbaşa verdiği hasarlar hakkında rapor tutmak.
19.
Adli olaylarda
bölgedeki asayiş birimleriyle koordineli olarak çalışmak.
20.
Misafirlerin yaşamış
olduğu sıkıntı ve sorunları Önbüro Müdürü / Misafir İlişkileri Sorumlusu ve
varsa ilgili departman müdürüne mail olarak göndererek bilgi sahibi olmalarını
sağlamak.
21.
Görev yaptığı süre
içerisinde VIP misafirlerin karşılamasını yapmak, özel ilgi göstermek ve
gerekiyor ise odasına kadar eşlik etmek.
Yetkiler:
- Personele talimatlara uymaması durumunda ihtar verme ve disipline
sevk etmek.
- Otel doluluğuna bağlı olarak indirimli fiyat vermek.
- Misafir memnuniyeti için alkollü / alkolsüz ikram.
- Misafir memnuniyeti sağlamak için oda değişikliği ve oda upgrade.
- Tüm departman çalışanlarına iş emri verebilmek.
- Gereken durumlarda misafir memnuniyeti için ekstralardan indirim
yapma veya hesap almamak.
Verilen bilgiler için teşekkürler
YanıtlaSil