Pozisyon Adı :
Önbüro Müdürü
Konumu :
Orta Düzey Yönetici
Bağlı Olduğu Üst :
Genel Müdür
Raporlama İlişkisi :
Genel Müdür / Genel Müdür Yardımcısı
Bağlı Personeller :
Nöbetçi Müdür, Misafir İlişkileri Sorumlusu,
Shift Liderleri,
Resepsiyonistler,
Call Center Elemanları, Doorman/Bellboy/Valeler
İşin Ana Amacı : Kendisine bağlı tüm
personelin misafirlere etkili ve verimli bir hizmet vermeleri için önbüro prosedür
ve talimatları doğrultusunda misafir memnuniyetini esas alarak planlama,
yönlendirme, kontrol ve koordinasyon çalışmalarını düzenlemek, sorumlu olduğu
tüm alanlarda işletmenin ve bağlı bulunduğu grubun standartlarının
uygulanmasını sağlamak.
Başlıca Görevler ve Temel Sorumluluklar:
1. Önbüro prosedürleri ve
talimatları kapsamında, sorumluluk alanına giren tüm dökümantasyon ve faaliyetleri eksiksiz uygulamak.
2. Sorumluluğu altındaki
tüm personelin görev tanımları ve operasyon prosedürleri çerçevesinde performanslarını
denetlemek ve değerlendirmek. Bu şekilde en üst düzeyde memnuniyeti sağlayarak
işlerin aksamadan prosedürlere uygun olarak yapılmasını sağlamak.
3. Personelin eğitim,
motivasyon ve denetim açısından uygulamalarını takip etmek ve bu konuda Eğitim
departmanı ile sürekli işbirliği içerisinde çalışmak.
4. Önbürodaki dosyalama
işlemlerinin hızlı ve doğru bir şekilde yapılmasını sağlamak, bu işlemleri yönlendirmek, kontrol ve yardım etmek.
5. Tüm operasyonun
sorunsuz yürümesini temin etmek için diğer departman müdürleriyle birlikte
çalışmak, sürekli iletişim içinde olmak.
6. Oteldeki tüm özel
olaylardan, yönetimin aldığı kararlardan, aktivitelerden bütün önbüro
personelinin bilgi sahibi olmasını sağlamak.
7. Münferit, şirket ve
grup misafirlerinin oda tahsisi sorumluluğunu üstlenmek ve bu işlem sırasında
kat hizmetleri ve Teknik Servis departmanıyla sıkı işbirliği içinde arızalı
odaları bir an önce tespit ederek arızasının en kısa sürede giderilmesini ve
satışa sunulmasını temin etmek.
8. VIP misafirlerin odalarını
önceden belirlemek ve misafir gelmeden önce fiziki kontrolünü yapmak/yaptırmak.
Gelen VIP misafirler hakkında üst yönetimin bilgilendirilmesini sağlamak. VIP
Listesini misafirler için herhangi bir rahatsızlığa sebep olmaksızın zamanında
dağıtımını sağlamak.
9. Kasa işlemlerinde,
nakit akışı, kredi kartı ve döviz işlemlerinin prosedürlerinin sorumluluğunu
taşımak, tüm cari ve kredi hesapları üzerinde etkin kontrol ve takip sağlamak.
10. İndirim ve Düzeltme
işlemlerinin sürekli kontrol altında yapılmasını temin etmek ve gerekli
formları düzenletmek.
11. Resepsiyon tarafından city
ledger’e kaldırılacak hesapların doğruluğunun işlem yapılmadan önce kontrol
edilmesini sağlamak.
12. Night Auditor
tarafından gün kapanışı esnasında hazırlanan rapor, istatistik ve sayısal
verilerin hatasız olmasını ve doğru dağıtımını sağlayıcı tedbirleri almak.
13. Rezervasyonların günlük
takibi ile tüm detayların (Misafirlerin isim, soyadı, giriş, çıkış tarihi, acente
bilgileri vs.) doğruluğunu ve sistemle uyumunu temin etmek, hata var ise
düzelttirmek, bu konuda personeli yönlendirmek ve eğitmek.
14. Telefona cevap verme,
mesaj ve uyandırmaların prosedüre göre uygulanmasını sağlamak.
15. Önemli kişilerin check out
işlemlerini yapmak ve misafiri uğurlamak.
16. Complimentary ve House use
konaklamaları takip etmek, Comp onay formu geldikten sonra faturalama
işlemlerini yaptırmak.
17. Günlük Raporların
incelemesini yapmak.
18. Grupların
sözleşmelerinde belirtilen sayıdan daha az konaklama gerçekleştirmesi durumunda
No-Show uygulaması için satış ofisi ile irtibata geçmek ve gerektiğinde No-Show
uygulanmasını sağlamak.
19. Şirket ve acentelere
kesilen faturaların doğru kesilip kesilmediğini kontrol etmek.
20. Münferit ve grup check in
kayıtlarını kontrol etmek, fiyat, isim, kişi sayısı, ödeme durumu ve kredi
prosedürüne uygun olup olmadığını denetlemek.
21. Grup konaklamalarında
grup yetkilisi ile mutabakat yapılması amacıyla grup proformasının
hazırlanmasını sağlamak, onay alındıktan sonra faturanın kesilmesini sağlamak.
22. Departmanlardaki adisyon
eksilemelerini, iptal işlemlerini ve önbüroda yapılan eksileme işlemlerini
kontrol etmek, onaylayarak muhasebeye gönderilmesini sağlamak.
23. Konaklayan misafirlerin
hesap kontrollerini günlük olarak yaparak yüksek balanslı misafirlerden hesap
tahsilatı gerçekleştirilmesini sağlamak.
24. Misafir ilişkileri
sorumlusu ile birlikte hareket ederek misafir şikayetleriyle ilgilenmek,
çözülemeyen şikayetleri GM / GMY’ye bildirmek ve çözüm içim ilgili aksiyonu
almak.
25. Call Center tarafından
günlük olarak hazırlanan Guest Incident Raporunu kontrol etmek ve
problem/şikayetlerde düzeltici aksiyon alınmasını sağlamak.
26. Önbüro Müdür Yardımcısı
/ Resepsiyon Supervisor’ı tarafından hazırlanan haftalık çalışma çizelgelerini
kontrol etmek ve uygunsa onaylayıp İnsan Kaynakları departmanına ulaştırmak.
27. Günlük olarak otelde
konaklayan misafirlerin oda fiyat kontrollerini yapmak ve hatalı basan fiyatlar
var ise düzeltici aksiyonlar almak.
28. Haftalık bütçe
toplantılarına katılmak ve sorumluluğu altındaki departmanların gelirlerin
hedeflerinin belirlemek. Bu gelirler hedeflerinin yakalanabilmesi için efor
sarf etmek.
29. Önbüro personelinin
işlerini takip ederek eksik yönlerini tespit etmek ve işbaşında yapılan
yanlışın eğitimi vererek düzeltilmesini sağlamak.
30. Önbüro çalışanlarının
mesleki eğitim planlanmalarını yapmak ve eğitimlerini vermek.
31. İşin uygulanmasında
aksaklıklar var ise tekrarlanmaması için bilgi paylaşımı yapmak, personeli
motive etmek için olumlu değerlendirmeleri paylaşmak.
32. Tüm personel ile ekip toplantılarını
yapmak, haftalık organizasyonlar hakkında bilgi vererek, gerekli
görevlendirmeleri yapmak
33. Önbüro personeli için işe
alım görüşmelerinin yapmak.
Yetkiler:
- Personele talimatlara uymaması durumunda ihtar verme ve disipline
sevk etmek.
- Otel doluluğuna bağlı olarak indirimli fiyat verebilme yetkisi.
- Misafir memnuniyeti için alkolsüz ikram yetkisi.
- Misafir memnuniyeti sağlamak için oda değişikliği ve oda upgrade
yetkisi.
- 1.derecede akraba ölümleri durumunda no-show’suz erken check out için onay verme yetkisi.
- Kadro dahilinde Ön Büro departmanı için işe alınacak personelini seçme yetkisi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder